Jak uniknąć bólów po bieganiu

Home / Zdrowie / Jak uniknąć bólów po bieganiu

Jak uniknąć bólów po bieganiu

Przede wszystkim należy skonsultować się ze swoim lekarzem. Podczas gdy bóle głowy po treningu nie są rzadkie, a większość uważa się za łagodną, bardzo ważne jest, abyś mógł go rozpoznać u lekarza, aby wykluczyć jakiekolwiek poważne problemy medyczne.

Mając to na myśli, bóle głowy po rozruchu mogą być wywoływane z różnych powodów. Niektóre mogą być sklasyfikowane jako naczyniowe w naturze, podobne do migreny i mogą być spowodowane zmianami przepływu krwi do mózgu podczas ćwiczeń. Ćwiczenia rozszerzają naczynia krwionośne, a to powoduje ciśnienie, które może wystarczyć, aby spowodować ból głowy u niektórych osób.

Inną przyczyną bólów głowy po biegnięciu może być nierównowaga elektrolitów, która może się łatwo zdarzyć, gdy biegnie długa lub przy gorącej pogodzie. Po prostu dodanie dodatku elektrolitu przed, podczas lub po runie może złagodzić te bóle głowy. Jeszcze ważniejsze jest, jeśli biegnie dłużej niż godzinę, silnie się potę lub jest gorąco i wilgotno.

Twój poziom cukru we krwi jest kolejnym czynnikiem do rozważenia, jeśli jest niski. Spróbuj trochę prerun posiłek od jednej do dwóch godzin przed uruchomieniem, aby pomóc. Ten posiłek powinien zawierać mieszaninę węglowodanów, białka i tłuszczu. Na przykład spróbuj pół bajgla masłem orzechowym i zmyć wodą i napojem sportowym. Jedzenie w ciągu 20 minut po zakończeniu pracy jest również bardzo ważne. Jeśli nie jesteś głodny po pobycie, spróbuj pić białko wstrząsające, niskotłuszczowe mleko czekoladowe lub inne napoje do natychmiastowego uzupełniania.

Odwodnienie może być również przyczyną bólów głowy. Nawet jeśli uważasz, że jesteś odpowiednio uwodniony, upewnij się, że spożywasz wystarczająco dużo płynów, a także owoce i warzywa przez cały dzień.

Niektóre bóle głowy mogą być również spowodowane napięciem mięśniowym wynikającym ze słabej formy biegania. Możesz być w stanie ocenić biegający formularz przez profesjonalisty medycyny sportowej lub fizycznego terapeuty. Profesjonalista może zalecić konkretne ćwiczenia rozciągające i wzmacniające, które poprawiają Twoją bieganie i poprawiają siłę i elastyczność określonych mięśni – takich jak szyja, ramiona i plecy – mogą pomóc złagodzić napięcie pod szyją, co może powodować pulsujące bóle głowy.